Lezárult a befektetőbarát településekért indított program.

A befektetésösztönzéssel, településmarketinggel és a befektetőkkel való kommunikációval is foglalkozó kurzus három szakmai modulját Debrecenben, Pécsen és Székesfehérváron tartották. A programra 57 önkormányzat jelentkezett, közülük 54 teljesítette mindegyik modult, és a képzés végére 45 település készítette el sikerrel saját befektetésösztönzési stratégiáját – közölte a HITA.
Az első modul során a résztvevők betekintést nyerhettek többek között a makrogazdaság ismeretek alapjaiba, megismerkedhettek a legfontosabb marketing- és kommunikációs eszközökkel a befektetésösztönzés területén, és a stratégiai tervezést is bemutatták a HITA szakemberei.
A második modul célja az volt, hogy a települések megismerjék a befektetők gondolkodásmódját, a helyszínválasztás folyamatát, valamint azt, hogy milyen szempontok figyelembevételével döntenek az egyes beruházásokról.
A program harmadik részében a résztvevők megismerhették, hogy milyen eszközökkel tudják településükre felhívni a befektetők figyelmét. A negyedik modul során az önkormányzatok a többi között a befektetőkkel való találkozásra készültek fel, és hasznos gyakorlati tanácsokat kaptak a tárgyalási és a prezentációs technikákra.
A kurzus ünnepélyes lezárásával a befektetésösztönzési stratégiát sikerrel elkészítő önkormányzatok átvették a HITA által adott elismerő okleveleket; a külgazdasági hivatal szerint a résztvevők hasznos kezdeményezésnek minősítették a felkészítő programot.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.