Dinamikusan nő a román borpiac

Ovidiu Gheorghe, a Szőlő- és Bortermelők Országos Szövetségének vezetője arról számolt be, hogy az utóbbi évtizedben megnőtt a borfogyasztási kedv, és a nagyobb bortermelő cégek is fellendültek Romániában. Ez a szakember szerint annak is köszönhető, hogy 2002 és 2007 között a SAPARD és az országos vidékfejlesztési programokon keresztül körülbelül 40 millió eurónyi (több mint 10 milliárd forintnyi) támogatást költöttek Románia borvidékeinek fejlesztésére. A kimutatások szerint vidékenként tíz és harminc százalék a bor mennyiségi növekedése. Idén Erdélyben volt a legnagyobb az előrelépés, ami harmincszázalékos többletet jelent. Ezt követi Dobrudzsa huszonöt, Moldva tizenöt-húsz százalékkal, a Bánság és Havasalföld tíz, míg Olténia tizenöt százalékos növekedéssel számolhat.
Csávossy György nagyenyedi borszakértő szerint még így is kevés bort isznak a hazaiak, hiszen míg az egy főre eső évi fogyasztás harminc liter Romániában, addig a nyugat-európai országokban nyolcvan-száz. A szakember beszélt arról is, hogy a rossz marketing miatt a legtöbb nyugati országban egyáltalán nem, vagy csak alig ismerik a román borokat. „Erdélyben a ménesi és a zsidveji gazdaság eljutott a borturizmus felsőbb szintjéig, hiszen rájöttek, hogy kifizetődőbb a külföldieket ide csalni bort inni, mint elszállítani hozzájuk a hazai bort. Más vidékekről pedig a Cotnari és a Murfatlar az ismertebb márkák, de még ők is viszonylag kevés reklámot kapnak a nyugati fórumokon” – véli az enyedi borász.

Kapcsolódó hírek:
Borverseny EgerbenNem súlyosak a magyar borok ►Jó aszútermés lehet TokajbanKevesebb lesz idén a borA magyar borászat partner a környezetvédelembenTöbb támogatás, kevesebb szőlőkivágás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.