A vásárlóknak fontos a környezetbarátság, de az ár a legfontosabb

pzsA korábbinál többen választanának Magyarországon környezetbarát csomagolású termékeket, ám a környezetvédelmi szempontok háttérbe szorulnak az ár és a minőség mögött – derül ki egy friss kutatásból. A magyar lakosság 71 százaléka, a tavalyinál 4 százalékkal többen választanának vásárláskor környezetbarát csomagolású árut, ha ezért nem kell többet fizetni. A környezetvédelmi jelzés nem növeli a termékek árát – állítja Posztós Zsuzsanna, a Tetra Pak Hungária Zrt. marketing vezetője. Ugyanakkor a felmérésből az is kiderült, hogy a lakosság környezetvédelmi tudatosságának erősödése és ismereteinek bővülése ellenére a vásárlási döntéseknél még mindig az utolsó helyen állnak a környezetvédelmi szempontok. A folyékony élelmiszerek, a tej és a gyümölcslé vásárlása során a megkérdezettek számára a legfontosabb szempont továbbra is a termék íze és minősége, a hosszú eltarthatóság és az ár. Csak a lista végén szerepel, hogy az adott áru csomagolása újrahasznosítható vagy környezetbarát-e. A GfK Piackutató Intézet a csomagolóanyag-gyártó Tetra Pak megbízásából az idén is elkészítette azt az ezer fős reprezentatív kutatást, amely azt vizsgálja, hogy a magyar fogyasztók a vásárlási döntéseknél milyen mértékben veszik figyelembe a termékek csomagolásának környezetvédelmi jellemzőit – közölte a Tetra Pak. A felmérés szerint nőtt az egyik legfontosabb környezetvédelmi jelzés, az FSC védjegy ismertsége. A megkérdezettek 17,4 százaléka, a tavalyinál 2 százalékkal többen találkoztak már ezzel az emblémával. Azt csak 13,8 százalékuk tudja, a védjegy azt jelöli, hogy a tejes és gyümölcsleves kartondobozok alapanyagául szolgáló fa felelős erdőgazdálkodásból származik. Ez az arány azonban 5 százalékos bővülés az előző évi kutatás óta. A Tetra Pak által gyártott italos kartondobozok 75 százaléka papír, ezért kiemelten fontos, hogy az alapanyag ellenőrzött, felelős erdőgazdaságokból származzon. Magyarországon tavaly 90 millió FSC tanúsítást viselő Tetra Pak kartondoboz került forgalomba. A környezetvédelmi jelzés a töltő vállalatok és a fogyasztók esetében sem növeli a termékek árát – idézi a közlemény Posztós Zsuzsannát, a Tetra Pak Hungária Zrt. marketing vezetőjét. A felelős erdőgazdaságok védik az erdőket, céljuk, hogy megtartsák azok környezetvédelmi, társadalmi és gazdasági egyensúlyát. A tanúsított erdőkben folyó fakitermelés minimálisra csökkenti az erdő növényeire, állataira és egyéb élőlényeire gyakorolt hatást, a helyi közösségek részesednek a gazdálkodás hosszú távú előnyeiből, az erdőgazdaságot pedig úgy tervezik és irányítják, hogy nyereséges legyen, de a megtermelt profit ne veszélyeztesse az erdő regenerációját, fenntarthatóságát.