A HNT nem akar új bormarketig szervezet létrehozásában részt venni

A testület álláspontja szerint amennyiben az idei bormarketing feladatok ellátására kiírt közbeszerzési pályázatot, a szőlő és bor ágazatot reprezentatív módon képviselő pályázó nyerte el, úgy nem új szervezet kialakítására, hanem a kitűzött marketing feladatok haladéktalan megoldására van szükség. A témát azt követően vitatta meg a HNT vezető testülete, hogy a Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetsége (MSzBSz) korábban azt javasolta, miszerint egy új, közösségi bormarketinggel foglalkozó szervezetet, egy új “közösségi bormarketig kft.-t” hozzanak létre. Az ügy előzménye, hogy az alapítók a múlt év végén tartott közgyűlésen úgy döntöttek: a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. kezdeményezze a felszámolását. A kft.-t azért számolják fel, mert a társaság 10 millió forintot meghaladó adósságot halmozott fel, amelyet az alapítók saját forrásból már nem tudtak finanszírozni. A HNT elnöksége áttekintette a kérdéskört, és alapos mérlegelés után döntött az MSzBSz ajánlatának elutasításáról. Annak ismertében tette ezt , hogy az IDCM Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. nyerte el az Agrármarketing Centrum (AMC) által a magyar közösségi bormarketing idei első féléves szervezésére kiírt közbeszerzési pályázatot. Hozzátették: az IDCM Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. által elnyert megbízás csak ez idei év első hat hónapjára szól, a forgalombahozatali járulék rendszer anomáliái pedig átfogó, széleskörű áttekintést és rendezést igényelnek. A magyar közösségi bormarketingre várhatóan 2010-ben is a tavalyihoz hasonlóan, mintegy 700 millió forint áll rendelkezésre. Az elnökség áttekintette a legutóbbi, tavaly novemberi ülés óta eltelt időszakot, és elfogadta az ügyvezetés beszámolóját. Jónak ítélte a borminősítés díjainak mérséklésére, és a termékleírások forrásainak biztosítására tett HNT javaslatokat.