Az Auchan idei teljesítménye a hátralévő hónapok forgalmától függ

Az első öt hónap forgalma nagyon rossz volt – tette hozzá. Ugyanakkor szeptemberben már némi növekedés látszott, éves összehasonlításban 3,7-3,9 százalékkal bővült a forgalom. Az ügyvezető közlése szerint a magyar vásárlóerő még mindig alacsony és a vevők nagyon érzékenyek az árra. Az ACNielsen piackutató 20 országban végzett felmérésére hivatkozva Jean-Paul Filliat elmondta: a vizsgálat megállapítása szerint a magyarok azok, akik leginkább az olcsó árut keresik, és akik leginkább „rávetik magukat az akciókra”. Rákóczi János, az Auchan sajátmárkás beszerzési igazgatója elmondta, hogy az áruházlánc főleg magyar termékekkel, újabb 400 sajátmárkás árut vezet be. Megjegyezte: a külföldi Auchan áruházak is érdeklődnek a magyar sajátmárkás termékek iránt, Lengyelországba és Romániába már exportálnak is Auchan márkás magyar borokat. Lengyelországban, ahol legalább 100 sajátmárkás bor van forgalomban, az Auchan Egri Bikavére három hónap alatt a legnagyobb mennyiségben eladott bor lett. A múlt év augusztusában bevezetett sajátmárka jelzéssel ellátott termékek ma már 78,57 százalékban magyar áruk és csak a többi import. Az Auchan által forgalmazott áruk 85-86 százaléka magyarországi számlázású – mondta Jean-Paul Filliat. Hozzátette: egyre nehezebb megállapítani a származási országot. Példaként a Danone-t említette, amely mint külföldi tulajdonban lévő, de Magyarországon gyártó és adózó, magyar munkaerőt alkalmazó cég magyarnak, vagy külföldinek tekinthető-e. Rákóczi János tájékoztatása szerint a sajátmárkás termékek beszerzését élelmiszer- és csomagolóipari mérnökök segítik, hogy biztosan megfeleljenek a minőségi követelményeknek. Az Auchan Magyarország Kft. ügyvezetője hangsúlyozta, hogy a sajátmárkás termékek beszállítói-gyártói között számítanak a kis- és középvállalkozásokra, hiszen azok alkalmazottai egyben az Auchan vevői is. A jelenleg 12 áruházból álló hipermarketlánc, az ügyvezető reményei szerint, jövőre eggyel gyarapodik. Az ország egész területén a társaság összességében 25-30 áruházat tervez üzemeltetni. Döntés még nincs, hogy hol, de Debrecen, Nyíregyháza, Pécs, Szeged, Győr, Békéscsaba, Szolnok, Sopron, Szombathely és Tatabánya jöhet szóba. Lesznek olyan városok is, ahol esetleg két áruháza is lesz az Auchannak. A júniusi árvíz során elárasztott miskolci áruházban több millió eurónyi kár keletkezett – mondta Jean-Paul Filliat. Hozzátette, a kárt a biztosító megtéríti.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.