Családi vállalkozásoknak rendeznek konferenciát

Az FBN-H közleménye szerint a családi vállalkozások fontos szereplői lehetnek a válságból való kilábalásnak, hiszen minden más vállalati formánál jobban tűrték a krízis megpróbáltatásait. Miközben a tőzsdei cégekre tavaly jellemző volt, hogy részvényeseik kielégítéséért feláldozták hosszú távú érdekeiket, a családi vállalkozások a generációkon átívelő üzletvitelt, a hosszabb távú megtérülési időt tartották szem előtt – írja a közlemény. Rudas László, az FBN-H elnöke úgy véli, hogy a magyarországi adózási rendszer hátrányosan érinti a befektetéseikkel hosszú távú értékteremtésre berendezkedett családi vállalkozásokat a rövidtávú befektetőkkel szemben. Ugyancsak problémát jelent Magyarországon, hogy a rendszerváltáskor indult családi vállalkozások alapító tulajdonosai már nyugdíjas korba értek, és sokan nem készítették fel örököseiket az érték és vagyonmegőrzésre, vállalkozásaik továbbvitelére. A családi vállalkozások ösztönzését az Európai Unió is fontosnak tartja. Ezt bizonyítja Rudas László szerint, hogy az Európai Bizottság Vállalkozáspolitikai és Ipari Főigazgatósága a tagállamokra vonatkozó szabályozási ajánlásokat jelentetett meg e témában. A családi vállalkozásokról sokaknak a sarki zöldséges jut eszébe. Ezért fontos kiemelni, hogy családi tulajdonban van sok nagyvállalat is, ilyen például a Volkswagen, a Citroen-Peugeot illetve a hazaiak közül a Zwack, a Petrányi, vagy a KÜRT – hangsúlyozza a közlemény. Az Economist Intelligence Unit 2009-ben publikált felmérése szerint a családi vállalatok alkotják a globális gazdaság gerincét. A családi tulajdonú cégek hozzájárulása a globális GDP-hez 45 és 65 százalék közé tehető.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.