Sokan fizetnek többet egy áruért, ha előállítója társadalmi célokat támogat

Magyarországon száz vásárlóból negyvenhárman hajlandók többet is fizetni azért a termékért, amelynek előállítója nyereségéből társadalmi célokat támogat, az európai átlag 36 százalék a Nielsen globális információs és piackutató vállalat felmérése szerint.

A Nielsen a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról végezett felmérést február-márciusban 58 országban – köztük Magyarországon – több mint 29 ezer fogyasztó megkérdezésével. A minta mindegyik országban reprezentatív az internet-használók kora, valamint neme szempontjából.

A magyar fogyasztók 31 százaléka a felmérés előtti hat hónapban vett legalább egy árucikket vagy szolgáltatást olyan cégtől, amelyikről tudta, hogy közvetlenül juttat pénzt társadalmi törekvésekre, az európai átlag 27 százalék. A felmérés készítői szerint e két adat arra utal, hogy magyar vásárlók pozitívabban viszonyulnak a vállalatok társadalmi célokat támogató programjaihoz mint az európai átlag.

A felmérésből kiderült azt is, hogy földrajzilag jelentősen eltér a fogyasztók véleménye, például a Fülöp-szigetek, Thaiföld és Indonézia válaszadóinak kimagaslóan magas aránya, több mint kétharmada, Indiában pedig háromnegyede mondja, hogy hajlandó magasabb árat adni társadalmi felelősséget vállaló cégek áruiért.

Vélemény, hozzászólás?