Magyar márkák: értékek őrzői
A tájékoztatás, a szórakoztatás mellett az értékőrzés is jelentős szerepet kap az „Arculat és identitás 2. – Vezető magyar márkák tradicionális múlttal és innovatív jelennel” című most megjelent igényes kötetben – fogalmazott az Agrárminisztérium kiemelkedő nemzeti értékek felügyeletéért felelős miniszteri biztosa a könyv bemutatóján.
V. Németh Zsolt az eseményen elmondta, hogy az agrártárca által évek óta támogatott hungarikum mozgalom egyre szélesebb rétegeket mozgat meg: a kisebb-nagyobb települések, közösségek, civil szervezetek és egyének sorra fedezik fel saját, az őket körülvevő értékeiket. A miniszteri biztos meggyőződése szerint csak az lehet öntudatos európai polgár, aki tisztában van önmaga, ősei és szülőföldje értékeivel, aki ismeri, érti és őrzi gyökereit.
Megfogalmazása szerint ezt a folyamatot támogatja az Arculat és identitás második kötete, amelyben a szerkesztő a tradicionális magyar márkákat és magyar értékeket rendezte egymás mellé. Közülük többel a Hungarikumok Gyűjteményében is találkozhatunk, úgymint az Unicummal, a herendi porcelánnal, a Gundel-örökséggel, vagy épp a Törley pezsgővel. De, mint V. Németh Zsolt mondta, nem lehet csak úgy elmenni a többi márkanév mellett sem, hiszen mind kiváló minőséget képvisel, nevük, arculatuk, szlogenjeik hozzátartoznak Magyarország mindennapjaihoz, történetük pedig szorosan összekapcsolódik az ország gazdasági, piaci fejlődésének történetével. Megérdemlik, hogy egy ilyen tetszetős kiadványban kapjanak helyet.