Javuló eredmények és hazai beruházás mellett nyomul a román piacon az Univer
A napokban hatvanéves Univer Product Zrt. a magyar piacon kisebb árbevétel-növekedésre, Romániában jelentős bővülésre számít, s a közeljövőben szeretne piacra lépni Bulgáriban is. Molitórisz Károly vezérigazgató emlékeztetett arra, hogy az ételízesítőket, majonézt, mustárt és ketchupot gyártó és forgalmazó Univer Product Zrt.-nél idén mintegy 12,3 milliárd forintos árbevételt várnak a tavalyi 11,36 milliárd forinttal szemben, ami 8 százalékos növekedés.
Tavaly az Univer Product Zrt. 630 millió forint adózás előtti eredményt ért el. Az értékesítésen belül egyre nagyobb szerepe van az exportnak a cégnél. Kiemelten fejlesztik a román piacot, ahol tavaly 1,07 milliárd forint árbevételt értek el. A társaság elsősorban a környező országok piacain, itt is kiemelten Romániában lát markáns piacbővítési lehetőséget. De a nyugat-európai kivitel mára egyre bővülő hányadát teszi ki a vállalat exporttevékenységének. Az Univer Product Zrt. az idei első féléves árbevétele 6,2 milliárd forinttal a tervek felett alakult. A cég a román piacon 20 százalékos növekedést célzott meg, az idei év első felében romániai árbevétele elérte a 670 millió forintot. A cég árbevételében az export aránya – nem számítva Romániát – megközelíti a 10 százalékot.
A vállalat évről-évre 500 millió és 1 milliárd forint közötti árbevétel növekményt ér el, főként a majonéz, mustár, ketchup és salátaöntetek eladása révén. A majonéz, mustár és ketchup termékkategóriák jelentik a cég éves árbevételének 35 százalékát, míg a magyaros ételízesítők 30 százalékot. Az Univer Magyarországon a majonéz kategóriában csaknem 46 százalékos értékbeli piacrészesedéssel, a magyaros ételízesítők kategóriában pedig 85-90 százalékos részesedéssel piacvezető. Az Univer mustár és ketchup pedig a piac élvonalába tartozik.
Az Univer Product Zrt. történetének legnagyobb beruházását most hajtja végre azzal, hogy 2,7 milliárd forintból új gyártó üzemet létesít Kecskeméten, a fejlesztés várhatóan egy év alatt valósul meg. A beruházás két legfontosabb eleme az építési beruházás és a technológiai fejlesztés. Célja a tárolási kapacitás piaci igényeknek megfelelő növelése, a meglévő készáru raktár bővítése és a dolgozók munkahelyi körülményeinek javítása. Cél továbbá a táplálkozástudomány legújabb eredményeinek, és a fogyasztói elvárásoknak megfelelő gyártástechnológia bevezetése, s a hatékonyság növelése. A technológiai fejlesztés egyik fő eleme a legkorszerűbb műszaki színvonalat képviselő flakontöltő- és csomagoló gépsor üzembeállítása. Az új gyártósorok lehetővé teszik a már tartósítószer mentes Univer termékskála bővítését.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.