Növelte bevételét és nyereségét a PepsiCo

psNövelte bevételét és nyereségét a PepsiCo amerikai üdítő- és chipsgyártó a tavalyi utolsó negyedévben, különösen jól teljesített az üdítőitalokat gyártó üzletág, de a rágcsálnivalók és egyéb élelmiszerek forgalma is jól alakult.

A vállalat gyorsjelentésében közölte, hogy adózott eredménye 1 milliárd 859 millió dollár, részvényenként 1,33 dollár volt a december 26-án végződött három hónapban. Egy évvel korábban, 2019 utolsó három hónapjában 1,76 milliárd dollár nyereséget termelt a vállalat, az egy részvényre jutó nyereség 1,26 dollárt tett ki.

A nem alaptevékenységhez kapcsolódó tételekkel kiigazított eredmény (core earnings) részvényenként 1,47 dollár lett október-decemberben, meghaladta a szakértők által várt 1,46 dollárt, illetve az egy évvel korábbi 1,45 dollárt.

A PepsiCo bevétele 22 milliárd 455 millió dollárra rúgott a tavalyi negyedik negyedévben, éves összevetésben 8,8 százalékkal nőtt. Elemzők ennél kisebb bevételre, 21,80 milliárd dollárra számítottak.

A tavalyi egész évet tekintve a PepsiCo bevételei 4,8 százalékkal, 70,37 milliárd dollárra emelkedtek, míg a működési nyereség 2,1 százalékkal, 10,08 milliárd, az adózott eredmény pedig 2,7 százalékkal, 7,12 milliárd dollárra esett vissza. Az egy részvényre jutó nyereség 5,12 dollárra mérséklődött a 2019-es 5,20 dollárról, de így is több az elemzők által várt 5,06 dollárnál.

Az atlantai székhelyű PepsiCo sikeresebben vészelte át a koronavírus-járvány okozta egészségügyi válságot a rivális Coca-Colánál, mivel termékeinek forgalmazásában inkább támaszkodik az élelmiszer- és kiskereskedelmi hálózatokra, ahol a fogyasztók közvetlenül vásárolják meg a snackeket és az üdítőitalokat. Az éttermi szolgáltatási hálózat, ideértve az éttermeket, a mozikat és az automatákat, bevételeinek két számjeggyel mérhető csökkenéséről tudott beszámolni a tavalyi évről.

A Coca-Colához hasonlóan a Pepsico is arra számít, hogy emelkednek bevételei idén, és visszatér a korábbi, a járvány előtti életmód a gazdaságok újranyitásával és a védőoltási kampányok egyre szélesebb társadalmi csoportokat elérő haladásával párhuzamosan.

A vállalat vezetése arra számít, hogy 2021-ben az organikus bevételek 5 százalék körüli mértékben növekedhetnek, a részvényarányos core earnings pedig változatlan árfolyammal számolva szintén egy számjeggyel mérhető, de a 10 százalékhoz közelebbi ütemben emelkedik.

A részvényesek nagyjából 5,9 milliárd dollár készpénzhez juthatnak idén, ebből mintegy 5,8 milliárdot osztalék formájában fizetnek ki, sajátrészvény-vásárlásra pedig 100 millió dollárt szán a menedzsment.

A Pepsico pár centes nyereségben nyitott csütörtökön a Nasdaqon, de nyitás után egy órával 1,05 százalékos mínuszban, 136,25 dolláron forogtak részvényei.