A Carrefour forgalma elmaradt a várttól

A Carrefour a forgalmat tekintve a világ második számú kiskereskedelmi lánca az amerikai Wal-Mart után, és profitban a harmadik a Wal-Mart és a brit Tesco mögött. Ezért eredményei jól jelzik, mennyire és hol támogatja a lakossági fogyasztás a gazdasági növekedést a világon. A Carrefour forgalma Franciaországban 2,4 százalékkal, másutt Európában 4,3 százalékkal volt kisebb az utolsó negyedévben, mint egy évvel azelőtt. Ázsiában 2,8 százalékkal, Latin-Amerikában 6,8 százalékkal nőtt a forgalma. A csoport a tavalyi egész évben is szerényen teljesített: a forgalma mindössze 0,5 százalékkal bővült, 91,506 milliárd euróra. Franciaországban 1,2 százalékkal, másutt Európában 4,0 százalékkal csökkent, Ázsiában 5,1 százalékkal, Latin-Amerikában 10,1 százalékkal nőtt a forgalma. A profitadatokat később közlik. Előzőleg, 2010-ben a Carrefour 5,5 százalékkal gyarapította forgalmát világszerte, bár a Franciaországon kívül Európában akkor is csökkenés volt, de csak 1,8 százalékos. A csoport adózott eredménye 57 százalékkal 433 millió euróra nőtt 2010-ben. A 2009-es válságévben a forgalom 1,2 százalékkal gyengült, a profit 276 millió euróra apadt az előző évi 1,269 milliárdról.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.