A piaci átlagnál nagyobb növekedés az Unilevernél

A pénzügyi eredményekben továbbra is kiemelt szerepe van a feltörekvő piacok teljesítményének, és a testápolási cikkek értékesítésének. Az értékesítési volumen 1,6 százalékos emelkedése mellett az éves forgalom 46,5 milliárd euróra nőtt a negatív árfolyamhatások, a piaci nehézségek és a gazdasági környezet kihívásai ellenére is. A feltörekvő piacokon a negyedik negyedévben, valamint az év egészében is kiváló eredményeket ért el a társaság, a növekedés mértéke ismét kétszámjegyű volt. A piaci volumen növekedése némileg lassult az elmúlt évben, ami elsősorban az áremelkedéseknek, valamint a továbbra is gyenge fogyasztói bizalomnak tudható be. Mindezek ellenére regionális összehasonlításban továbbra is az ázsiai, afrikai és közép-kelet-európai térség számít a növekedés motorjának, az Unilever teljes forgalmához ezek a piacok 18,95 milliárd euróval járultak hozzá, az értékesítési bevétel növekedése pedig még a csoportátlagot is messze meghaladták (10,5 százalék).

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.