A TakarékPont a második legnagyobb bankhálózat

A TakarékPonthoz csatlakozott takarékszövetkezeti és bankfiókok száma a hitelintézet sajtóközleménye szerint az együttműködés fennállásának egy éve alatt 143-ról 249-re bővült. Ezzel a második legkiterjedtebb magyarországi bankhálózattá vált. Az együttműködésben részt vevő 14 takarékszövetkezet és bank a teljes takarékszövetkezeti szektor mérlegfőösszegének mintegy negyedét képviseli.

Együttműködés egységes termékekkel

Az együttműködő takarékok az ország minden pontján egységes lakossági termékeket kínálnak azonos márkanév és logó alatt. A közös informatikai rendszer fejlesztésének eredményeképpen a csatlakozott fiókok júliusban képesekké válnak egymás ügyfeleinek készpénzforgalmi kiszolgálására, és kínálatuk hamarosan elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozások számára kínált vállalati termékekkel bővül.

Sok hitelintézet lát benne fantáziát

„A pénzügyi válság, illetve a csatlakozáshoz szükséges kezdeti beruházási igény ellenére sok hitelintézet lát fantáziát a TakarékPontban, amely a tervek szerint a következő évben már az ország közel 350 pontján lesz jelen.

Középtávú célunk, hogy néhány éven belül – a takarékszövetkezeti szektorban működő mintegy 1.600 fiók minél nagyobb arányú bevonásával – az ország legnagyobb bankfiókhálózatát hozzuk létre” – idézi a közlemény Egerszegi Ádámot, a TakarékBank takarékszövetkezeti üzletágának igazgatóját.

Egy kis háttér

A TakarékBankot 1989-ben takarékszövetkezetek alapították, részvényeinek közel 63 százalékát most is a szövetkezeti szektor tagjai birtokolják. A társaság kisebbségi tulajdonosa 37 százalékkal a frankfurti központú DZ Bank AG. A TakarékBank mérlegfőösszege 2008-ben 366 milliárd forint volt, betétállománya 273 milliárd, hitelállománya 168 milliárd forintot tett ki, adózás utáni eredménye pedig elérte a 810 millió forintot.

Mik is a célok?

A TakarékBank elsődleges feladata a takarékszövetkezeti integrációhoz tartozó hitelintézetek egységes piaci fellépésének elősegítése, versenypozíciójuk megőrzése, illetve termék és szolgáltatás palettájuk szélesítése. A TakarékPontot tavaly májusban, a piaci jelenlét erősítése érdekében hozta létre és koordinálja a bank.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.