A vásárlások egyharmada problémás volt az ellenőrzések során

Minden harmadik esetben problémát találtak az ellenőrök az idei karácsony előtti ellenőrzések keretében végzett próbavásárlások során, tavaly az arány még 55 százalékos volt – mondta Fülöp Zsuzsanna, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.

A kormányhivatalok kötelékébe tartozó ellenőrök az árak megfelelő feltüntetését, az akciós ajánlatok valóságtartalmát, a fogyasztói jogokról szóló tájékoztatást vizsgálták, és igyekeztek kiszűrni a vásárlókat megkárosító cselekményeket – tette hozzá a szóvivő. Az ellenőrök elsősorban a sok fogyasztót vonzó áruházláncokat, bevásárlóközpontokat vizsgálták, de jártak karácsonyi vásárokon és piacokon is. Az ellenőrzött 520 üzletben 10 ezer terméket vizsgáltak. Fogyasztóvédelmi eljárást 250 esetben indítottak, a kiszabott bírság 19,5 millió forintot tett ki. A legtöbb probléma az árak feltüntetésével, a többletszámolással, illetve az akciós árakkal volt. A kis- és középvállalkozásokat első esetben nem bírságolja a hatóság, viszont ellenőrzik, hogy a hiányosságokat a kereskedők a megszabott határidőn belül pótolják-e. Minden karácsony előtt ellenőrzik a fényfüzérek biztonságát, továbbra is mindössze 10 százalékuk megfelelő. Az on-line áruházaknál a leggyakoribb probléma az, hogy nem hívják fel kellő súllyal a vásárlók figyelmét a jogaikra, például arra, hogy az átvételtől számítva 8 munkanapon belül elállhatnak a vásárlástól.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.