A VPOP a környezetvédelem oldalán

A VPOP 2008-at a termékdíjra felkészítés időszakának tekintette, amely alatt a hatóságok egyeztetéseket folytattak az érintett nagyobb társaságokkal, szakmai szervezetekkel, érdekképviseletekkel, valamint a meghatározó hulladékhasznosítókkal is.

Növekvő bevételek

A vám- és pénzügyőrség munkájának eredményeként 2008-ban mintegy 20 ezer termékdíj-fizetőt regisztráltak, a becslések szerint 60 ezer érintett cégből, ami kétszerese a korábbi legmagasabb, 2004-es adatnak. A termékdíjból 27,4 milliárd forint bevétele keletkezett az államnak 2008-ban, az idei évi előirányzat pedig mintegy 22 milliárd forint. A termékdíj fontossága elsősorban nem a bevételekben, hanem a környezeti károk csökkentésében, az újrahasznosítási arány növelésében, valamint a környezet hulladékmentesítésében rejlik.

Bírság helyett meggyőzés

A hatóság a bírságolás helyett elsőként a meggyőzés eszközével kíván élni, így reklámokkal, valamint egy tematikus honlappal kívánja felhívni az érintettek figyelmét a termékdíj fizetési kötelezettségre. Ezt mutatja például, hogy a késedelmes saját bevallás esetén a késedelmi pótlék csak a jegybanki alapkamat kétszerese, míg a hatóság a termékdíj duplájának megfelelő összeg kifizetését is elrendelheti a díj befizetésének elmulasztása esetén. A fizetési nehézségekkel küzdő cégek kérhetik a termékdíj részletfizetését, illetve halasztott fizetését is.

Kapcsolódó hírek:
Kevesebb adó a termékdíjbólKavarás a termékdíj és a csomagolás körül

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.