Acél helyett gabonát szállíthat a Mahart Duna Cargo

A múlt év kapacitását még kétharmad arányban lefoglaló acélipari rendelésállomány részbeni elmaradása miatt a társaság felgyorsította flotta-felújítási programját, így az év közepére a 248 hajóból álló flotta további 18 egységét teszik alkalmassá gabonaszállításra.

Átnyergelni gyorsan

A Mahart Duna Cargo Kft. több mint 340 ezer tonna hordképességű hajóállománnyal rendelkezik, s egészen a közelmúltig a teljes, évi 3,1 millió tonnás kapacitásának mintegy 60-65 százalékát kötötték le a Duna mellé települt öntödék és más kohászati cégek. A válság azonban mostanra – az autóipari megrendelések esését követően – az acélágazatot is elérte, így a szén, vasérc és más alapanyagok szállításai is csökkentek.

Felére zuhant az acél

Az acélipari szállítások 50 százalékos csökkenése a cég teljes megrendelés-állományában mintegy 30 százalékos kiesést jelent a közlemény szerint. A Mahart Duna Cargo ezért felgyorsította uszályai átalakítását, hogy azok minél hamarabb megfeleljenek az erősödő gabonaszállítási igényeknek.

Átalakítják a hajókat

Jelenleg már évi 700-800 ezer tonna ömlesztett termény szállítására van a vállalatnak megrendelése, azonban további megrendelések felvételéhez újabb hajókat kell átalakítania. Jelenleg egyszerre hat uszályon folyik a felújítás, amely során tető kerül a rakterekre, hiszen a gabonafélék esetében fontos hogy szárazon, minőségromlás nélkül érkezzenek meg a célállomásra. Ez év végéig várhatóan további 12 bárkát újítanak fel és alakítanak át.

Vélemény, hozzászólás?