Az ásványvíz piacon még nem hatott a kánikula

Balog Zoltán, a több, mint 1 milliárd literes magyarországi ásványvízpiacon jelenlétét tavaly 150 millió literre, több mint kétszeresére növelő Magyarvíz Ásványvíz Kft. kereskedelmi igazgatója elmondta: hőségriadó esetén mindig azonnal dupla rendeléseket adnak le a kereskedők, hogy ne fogyjanak ki a készletekből a megnövekedett fogyasztás következtében. A kereskedelmi igazgató rámutatott: idén már 50 millió liter vizet adtak el, pedig még csak most kezdődik a szezon. Egyelőre kapacitáskorlátok is útját állják a növekedésnek, de jövőre már dupla palackozó soruk lesz egy elkezdődő beruházásnak köszönhetően – hívta fel a figyelmet Balog Zoltán. A Magyarvíz Ásványvíz Kft. főként sajátmárkás, olcsóbb árfekvésű vizeket palackoz, a Primavera az egyetlen brand terméke. A cég beszállítója például a Penny-nek, az Aro-nak, a Tesco-nak, a Reál Hungáriának. A Fonyódi és Jana vizeiről ismert Fonyódi Ásványvíz Kft.-nél egyelőre még nem érzékelik a múlt hét péntek óta tartó hőség hatását – mondta a cég értékesítési igazgatója. Herjeczki Zoltán felhívta a figyelmet arra, hogy júniusban és július első hetében elég sok akciójuk volt, így jelenleg abban bíznak, hogy a kereskedelemben felgyülemlett áru a hőség hatására elfogy és jobban veszik majd a Fonyódi vizeit is. Egyelőre átlagos fogyasztást érzékelnek – tette hozzá az értékesítési igazgató. A magyarországi ásványvíz piacon a Fonyódi Ásványvíz Kft. mintegy 25 millió liter ásványvizet ad el. A megfelelő árszint a 99 forint lenne a cégnek, ezen az áron azonban nem veszik a vizet, az akciós ár 69 forint, a Fonyódi termékének 45-50 százalékát ilyen áron értékesítik – tette hozzá. Bikfalvi Zoltánné, a Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács titkára elmondta: a második negyedévi adatokat jelenleg gyűjtik. Az első negyedévben körülbelül ugyanannyi ásványvíz fogyott, mint az előző év azonos időszakában: összesen 225 millió liter vizet palackoztak. Ennek 93 százaléka volt az ásványvíz, 6 százaléka forrásvíz, a fennmaradó rész egyéb (például ízesített, dúsított) kategóriába tartozott. Az összes ásványvíz 56 százaléka volt szénsavas, 6 százaléka enyhén szénsavas és 38 százaléka szénsavmentes. 2009-ben összesen 1.100 millió liter ásványvizet palackoztak, az egy főre jutó fogyasztás pedig éves szinten 110 liter volt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.