Erős forgalomnövekedésről számolt be a Spar

A vállalat jelentése szerint kiemelkedően, több mint 20 százalékkal nőtt hollandiai és dél-afrikai érdekeltségeinek forgalma, és általában „jelentős növekedést” sikerült elérni Nyugat- és Kelet-Európában, illetve Ázsiában. Oroszországban a rubel nagy árfolyamvesztesége ellenére 10 százalékkal 600 millió euróra nőtt a forgalom, Kínában megkétszereződött, 198 millió euróra. A Spar felvásárlásokkal is növelte forgalmát, így például a Spar Magyarország Kft. történetének legnagyobb terjeszkedését hajtotta végre tavaly: átvette a német Tengelman csoporttól a teljes magyarországi Plus hálózatot. Magyarországon a Spar csoportszintű árbevétele tavaly 31,5 százalékkal 374,17 milliárd forintra nőtt a tavalyelőtti 284,46 milliárd forintról, és idén is növekedésre számítanak. A csoport tavaly 10 százalékról 14 százalékra növelte piaci részesedését Magyarországon. A forgalom jelentős bővülését a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója, Feiner Péter részben azzal magyarázta, hogy a Spar-csoporthoz került a Plus üzlethálózat, amely a forgalomnövekedés mintegy felét adta tavaly. Korábbi sajtótájékoztatóján elmondta: a Spar-csoport növelte hatékonyságát is, és folytatta terjeszkedő üzletpolitikáját, aminek köszönhetően az év végére üzleteinek száma meghaladta a 390-et. 2007-ben a csoport boltjainak száma épp átlépte a 200-at. A Spar-t 1932-ben alapították Hollandiában, ma a világ legnagyobb független élelmiszer-kiskereskedője, nagy- és kiskereskedők kereskedelmi láncba szerveződött szabad társulása.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.