Értékben nőtt, mennyiségben stagnált az élelmiszerek eladása

A piackutató által folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport négy havi forgalma mintegy 450 milliárd forint volt. A felmérés szerint a legkeresettebb élelmiszerek közül mind értékben, mind mennyiségben nőtt egyebek közt a sör, a sajt, a tejföl, a margarin és a praliné bolti eladása. Az értéket tekintve két számjegyű növekedést regisztrált a Nielsen például a kávé, a margarin, a táblás csokoládé és ostyaszelet kiskereskedelmi forgalmánál. A különböző bolttípusok közül javult a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója: élelmiszerből részarányuk 2 százalékponttal emelkedett értékben, 35 százalékra. Csökkent viszont 1-1 százalékponttal a legnagyobb, 2.500 négyzetméter feletti, továbbá az 51-200 négyzetméteres boltok piacrésze 31, illetve 17 százalékra. Az ország régióit vizsgálva a felmérés megállapítja, hogy a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális régióban az élelmiszer eladások átlag alatt, 3 százalékkal emelkedtek, míg az ország többi régiójában az átlagos 6 százaléknál nagyobb mértékben, 7-8 százalékkal nőtt élelmiszerből az üzletek bevétele.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.