Fogyasztásösztönző kampányt indít a kormány

liliJuh- és kecskehús, valamint tejtermékek fogyasztását ösztönző kampányt indít a kormány, amelynek célja, hogy az erősen exportorientált ágazat termékei utat találjanak a magyar fogyasztókhoz is – mondta az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára.

A juhhús fogyasztása azon túl, hogy régi hagyománya van Magyarországon, a modern konyhakulturába is kiválóan beilleszthető – fogalmazott Feldman Zsolt a budaörsi Auchan áruházban tartott, gasztronómiai bemutatóval egybekötött kampánynyitó rendezvényen.

Az államtitkár elmondta, hogy a juhtartás 8300 tenyésztő megélhetését biztosítja. Európa juhhúsból nem önellátó, behozatalra szorul, ezért jelentős a kereslet a magyar élőjuh iránt is, amit jól mutat, hogy csak az idei év első háromnegyed részében közel 14 ezer tonnányi, 40 millió euró értékű élőjuh hagyta el az országot.

Az államtitkár kifejtette, hogy a kormány támogatáspolitikai eszközeivel a jobb, minőségibb termékek előállítását ösztönzi a juhágazatban is. Hozzátette, hogy éppen ezért tenyészkosok beállításához, vagy a juh- és kecsketartók beruházásaihoz jelentős forrásokat biztosított a kormány.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője elmondta, hogy az Agrárminisztérium megbízásából indították a juhfogyasztást ösztönző kampányt, amely 2020 húsvétig tart majd. Hozzátette, hogy az ágazat felemásan teljesít, mert az export területén 90 százalékos az élőállat kivitele, de a belföldi fogyasztás nagyon alacsony. Míg az európai uniós fogyasztási átlag fejenként 2,3 kilogramm évente, addig Magyarországon a 0,3 kilogrammot sem éri el. A belföldi fogyasztás növekedésével mind az állattartók, mind a feldolgozók biztosabb, stabilabb jövőt építhetnének – fűzte hozzá az ügyvezető.