Fogyasztóvédelmi rendszert tervez Brüsszel

Ezért fogyasztói szervezethez vagy szabályozó hatósághoz fordulnak segítségért.  Az uniós végrehajtó testület emlékeztetett: Európában közel 700 szervezet foglalkozik ilyen panaszokkal, ugyanakkor többségük saját osztályozó rendszer alapján dolgozik, ami nagyon megnehezíti az áttekinthetőséget, még nemzeti szinten is. A bizottsági javaslat célja az, hogy a fogyasztói panaszokat gyűjtő szervezetek összehasonlítható osztályozási módszert alkalmazhassanak, és adataikat továbbíthassák a bizottságnak.

Közös kritériumrendszer

Ez lehetővé tenné a nemzeti és uniós hatóságoknak is, hogy gyorsabban és hatékonyabban intézkedjenek azokon a piacokon, amelyek nem felelnek meg a fogyasztók elvárásainak. A fogyasztói panaszok száma azt is jelzi, hogy megfelelően működik-e a piac, mutatott rá a bizottság. A terv közös kritériumrendszert javasol az ügyek osztályozására, egyebek közt aszerint, hogy milyen volt az értékesítési módszer – bolti vagy vonali (online) -, mi a vállalkozás típusa, például szupermarket vagy benzinkút, vagy milyen termékcsoportot ért panasz, elektronikai cikkektől az életbiztosításig.

Nyilvános konzultáció

Meglena Kuneva fogyasztóvédelmi biztos a javaslatot ismertetve elmondta: az ajánlott módszerrel biztosítható, hogy az elégedetlen fogyasztók panaszai egyértelműen és idejében meghallgatásra találjanak saját országuk fővárosában és Brüsszelben egyaránt. A bizottság nyilvános konzultációt indított a témáról, amelyhez minden érdekelt hozzászólhat. A beérkező észrevételek elemzése után a testület ajánlást tesz majd a módszer végleges változatára.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.