Folytatódnak a vasúti fejlesztések Záhony térségében

A beruházás első üteme 2010 novemberében zárult le: a korszerűsítés során átépítették a nyílt vonali és állomási átmenő vágányokat Záhony, Tuzsér, Eperjeske és Tornyospálca körzetében mintegy 17 kilométer hosszban. Ugyancsak a korszerűsítés első ütemében végezték el azoknak a felépítményi szerkezeteknek a cseréjét, amelyek nem igényeltek speciális tervezést és gyártásfejlesztést. A beruházással megszüntették a lassújeleket és a lezárt vágányszakaszokat, biztosították a 24,5 tonna tengelyterhelést, a beruházás eredményként csökkentek az üzemeltetési költségek, s nőtt a forgalmi kapacitás. Magyar területen 150 kilométernyi széles nyomtávú vágány található a záhonyi térségben. A korszerűsítés jelentősen javítja az árutovábbítás zökkenőmentességét és hozzájárul a munkahelyek megtartásához. A NIF közbeszerzési pályázaton választotta ki a kivitelező EUROKAPU-2011 Konzorciumot: a konzorcium tagjai a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a Szentesi Vasútépítő Kft. és a Közgép Zrt. A teljes felújítási projekt a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg a Kohéziós Alap társfinanszírozásával. A két ütem támogatási összege bruttó 25 milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli magyar forrás, 85 százalék pedig uniós támogatás.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.