Megkezdődött a kampány a magyar görögdinnye érdekében

Ezt Budai Gyula államtitkár mondta a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) árkádja alatt, dinnye- és gyümölcsárusok gyűrűjében tartott tájékoztatón. „A kampány, – amely Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszterrel és Simonka György (Fidesz) országgyűlési képviselő, a Magyar Dinnyeszövetség elnökével együtt – több multinacionális élelmiszerláncban folytatódik, miközben óriásplakátok is felhívják a magyar görögdinnye fogyasztására a vásárlók figyelmét” – fogalmazta meg a promóció menetrendjét az államtitkár. Az államtitkár elmondta, hogy a termelők, a kereskedők – a nagy multinacionális áruházláncok – és a szakmaközi szervezet (FruitVeB) képviselői a múlt pénteken egyeztettek a minden piaci szereplő számára átlátható viszonyok kialakításáról. Ennek eredményeképpen olyan megállapodás született, hogy a multinacionális áruházláncok a közösen kialakított áron értékesítik majd a dinnyét, és abban is egyezség született, hogy milyen, még elfogadható ár alakuljon ki a szezon végén. Budai Gyula emlékeztetett: jelenleg Magyarországon mintegy 5 ezer hektáron termesztenek dinnyét, és 170 ezer tonna termett meg. Hozzátette: a dinnye promóciójára tavaly mintegy 20 millió forintot költöttek, míg az idén ennek közel háromszorosát. A minisztériumi vezető aláhúzta: a magyar görög dinnye minősége kiváló, ezért hatékonyan kívánnak fellépni a különböző piacot torzító áruforgalom ellen. Így például szigorú ellenőrzésre számíthatnak az utak mentén dinnyét árusítók. Simonka György (Fidesz) országgyűlési képviselő, a Magyar Dinnyeszövetség elnöke arról beszélt, hogy volt idő, amikor Magyarországon 14 ezer hektáron termeltek dinnyét, és az ország a világ harmadik görögdinnye-exportőrének számított. A termelést ismét fel szeretnék lendíteni, és ezért a következő években évente ezer hektárral kívánják növelni a termőterületet. Ez további 3 ezer embernek adna munkát évente. Most 15 ezren élnek a dinnyetermesztésből. Újságírói kérdésre Simonka György elmondta: a termelők idén is szeretnék elérni a tavalyi átvételi árakat, ami a szezon végén bruttó, áfával növelt fogyasztói árként 95 forint körül alakulhat. Megjegyezte, hogy a magyar görögdinnye az idén is a legolcsóbb gyümölcsök közé tartozik majd. Mártonffy Béla, a FruitVeb elnöke arról beszélt, hogy korábban a magyar görögdinnyetermés 60 százalékát külföldön, 40 százalékát belföldön értékesítették. Ez az arány a promóció kedvező hatásának köszönhetően a múlt évben megfordult.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.