„Múltunk és jövőnk a víz”

Környezetvédelmi szemléletformálási kampány indul „Múltunk és jövőnk a víz” elnevezéssel, amelynek célja a fenntartható életmód és az ehhez kapcsolódó viselkedésminták elterjesztése a magyar lakosság széles körében.

Illés Zoltán, a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) környezetügyért felelős államtitkára hangsúlyozta: a vízkészlet felbecsülhetetlen érték, az édesvíz-készletek ugyanis fogynak a világon. Magyarország az édesvíz-készleteket tekintve az ENSZ tagállamok közül az első 10-15 ország között található.

Egyetlen nemzetgazdaság, így a magyar sem létezhet megfelelő természeti létalapok nélkül. A környezeti elemek közül a föld, a levegő és a víz nagy fontossággal bír, ezek szennyezése az emberi létet veszélyezteti. Az államtitkár felhívta a figyelmet az ivóvízzel való takarékosságra, és arra, hogy mindenki használja fel a környezetében keletkezett szürke – azaz már egyszer használt – vizet is, ha lehetséges. Illés Zoltán úgy becsülte, hogy Magyarországon a lakosság évente mintegy 60-80 milliárd forintot fordít ivóvíz vásárlására. Emellett az ipari fogyasztók is százmilliárd forintos nagyságrendben fizetnek díjat a vízszolgáltatásért.

Biczó Imre, a Nemzeti Környezetügyi Intézet főigazgatója hozzátette: a féléves program megvalósítása – amely január 15-én kezdődött – az Új Széchenyi Terv, Környezet és Energia Operatív Program (KEOP) pénzügyi támogatásával történik. A rendelkezésre álló forrás valamivel több mint 100 millió forint. Ennek 85 százaléka uniós, a fennmaradó hányad nemzeti finanszírozású.

A most kezdődő nyilvános kampány – ami május 24-ig tart – a fiatalokat, ezen belül is a gimnazistákat, azaz a 15-18 éves korosztályt célozza meg, rajtuk keresztül pedig a környezetükben élő felnőttekre is szeretnének hatni. A programban többek között kisfilmek – kilenc darab 10 perces – is készültek a témáról. Ezek a környezettudatosságot állítják előtérbe, ráirányítva a figyelmet a fenntarthatóság fontosságára. Emellett a témát feldolgozó e-tananyagok is készültek, valamit online játékok szintén népszerűsítik az édesvíz védelmét – mondta Bárd Edit, a Duna Múzeum közkapcsolati munkatársa.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.