Németországban 328 Plus üzletet vesz át a Penny

Az ügylet hátterében az áll, hogy a német Tengelmann-csoport – a Plus tulajdonosa – a stratégiai átalakítás jegyében tavaly novemberben bejelentette, hogy a németországi Plus üzletekben levő többségi részét eladja az Edekának, és újabb nagy kereskedelmi óriássá egyesítenék annak Netto márkanevű hálózatát és a Plus-t. Ennek azonban versenyhatósági feltétele az volt, hogy a 2900 németországi Plus üzletből közel 400-at másnak kell eladni.
A Netto-Plus ügyletről a jövő héten dönt a versenyhivatal. Ha engedélyezik, az új hálózat 2009 elején startolhat. A Plus tulajdonosa, a Tengelmann-csoport előreláthatólag 20 százalékkal vesz részt az új diszkontóriásban.
Egy szeptemberi bejelentés szerint a Penny szupermarket hálózat 146 Plus üzlet átvételével közel 300-ra duplázza üzleteinek számát Csehországban. A nagyságra második német élelmiszer-kereskedelmi hálózat, a REWE – amelyhez a Billa, a Merkur, a Penny és a Bipa hálózatok tartoznak – piaci részesedése ezzel 22 százalékra nőtt a korábbi 16 százalékról, és a Penny ezzel a cseh diszkontpiac elsőszámú szereplője lett.
Ugyanakkor a SPAR Magyarország Kft. ez év márciusában kötött szerződést a német Tengelmann vállalatcsoporttal, 174 magyarországi Plus üzlet átvételére. A brüsszeli versenyjogi jóváhagyás 2008. június 25-én megtörtént. A SPAR Magyarországon így jelenleg 379 üzlettel rendelkezik. A SPAR átveszi a Plus 2300 magyarországi dolgozóját is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.