Olcsó marketinget javasol a marketing guru

A marketing-szakértő beszélt arról is, hogy a magyar kis- és középvállalatokra jellemző a kivárás, amikor egy nagyobb cég, multi jelenik meg a környezetükben. Ez azonban a legrosszabb megoldás – hangsúlyozta. Úgy vélte, ehelyett cselekedni kell, a korábbi ötleteket megvalósítani. Nem jó stratégia a kevesebb kommunikáció sem, recessziós környezetben „a csönd egyenlő a halállal” – fogalmazott.
Wolf Gábor számos, jelenleg jól használható marketing eszközt ajánlott a hallgatók figyelmébe. Ezek közé tartozik az új érdeklődőknek felajánlott „csali”, a termékek és szolgáltatások prémium verzióinak bevezetése, a kínált termékek előnyeit taglaló lista készítése, vevői idézetek összeállítása, valamint piaci bevezetési kampányterv kidolgozása.
Wolf Gábor hangsúlyozta: a 2009-es évet nem az fogja megnyerni, aki okos, hanem aki előbb cselekszik.
A konferencia központi témája, hogy a recesszió közepette hogy készíthetnek hatékony marketing tervet a kkv-k. A rendező Wolf Gábor marketing szakértő szerint a magyar cégek tömege képes ugyan világszínvonalú terméket előállítani, de csak nagyon kevesen tudják világszínvonalon eladni, mivel a marketing területén minimum 20 év a hátrány.
A rendezvényen csaknem másfélezer kis- és középvállalati vezető vett részt.

Vélemény, hozzászólás?