Szeretik a magyar borokat a hongkongi cégek

A hongkongi cégeknek az ITD Hungary, a Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács és a Hongkongi Exportálók Szövetsége szervezte az üzletember-találkozót. Az ázsiai vendégek a Magyar Bormarketing Kht. kalauzolásával Magyarország legfontosabb bortermelő vidékeire is ellátogattak. Az ITD Hungary közleménye szerint a hongkongi cégek a háromnapos programon a magyar gourmet élelmiszerek gyártóival, valamint a tokaji, az egri, a villányi, a szekszárdi és a balatoni borvidékek borászaival találkoztak. Ázsiában egyre nagyobb a kereslet a borok iránt, ez elsősorban a külföldi borokat terhelő importvám eltörlésének köszönhető.

Tavaly több, mint 50 százalékkal nőtt a kivitel
  
A magyar borok hongkongi kivitele jelentősen nőtt: 2008-ban mintegy ötven százalékkal többet exportált Magyarország, mint 2007-ben – idézik a közleményben Kerekes Györgyöt, az ITD Hungary borágazatért is felelős vezetőjét. A magyar borok iránti komoly érdeklődést jelzi az is, hogy 2009. május 27-én szándéknyilatkozatot írt alá a két ország a hazai borok hongkongi népszerűsítéséről. A vörösborok különösen kedveltek: Ázsiában ugyanis a piros szín a sikert szimbolizálja, így étkezéseknél szinte természetes, hogy vörösbort fogyasztanak. A novemberi Hong Kong International Wine and Spirits nemzetközi kiállításon önálló nemzeti standon jelenhetnek meg a magyar borok az ITD Hungary és a Magyar Bormarketing Kht. szervezésében – jegyzik meg a közleményben.

Közös programok a Magyar Bormarketing Kht.-vel
  
Tavaly a Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács által első alkalommal megrendezett nemzetközi bemutatón 25 ország és régió 240 kiállítója vett részt, a látogatók száma pedig majdnem elérte a húszezret. Az ITD Hungary 2006-tól kiegészítő jelleggel, 2007-től pedig már önálló programtervvel segíti a magyar borok külpiaci promócióját. A Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség 2007 óta mintegy harminc programot szervezett a Magyar Bormarketing Kht.-vel, amelyek a magyar borok exportját növelhetik. Ezek elsősorban az értékpiacokra, Svédországra és Hollandiára, valamint a referenciapiacnak tekinthető Nagy-Britanniára koncentráltak. Tavaly Svédországban 16, Nagy-Britanniában 29 százalékos volt az exportnövekedés, míg Hollandiában 24 százalékkal nőtt két év alatt az elért átlagos exportár.

Utolsó kapcsolódó hírek:
Bővül az ITD Hungary tevékenységeMagyar borok: irány Hong Kong!

Vélemény, hozzászólás?