Tovább gyorsít a Danone

„A piacokon a fogyasztási irányzatok bizonyos lassulását tapasztaljuk” – írták az első félévi beszámolóban, de ezt most nem ismételték meg, eltekintve attól, hogy egyes piacok „kiábrándítóan teljesítenek” az ásványvíz-értékesítésben. A tejtermékeknél kiemelték egyes nyugat-európai piacok javuló forgalmát, de kétszámjegyű százalékos növekedést csak Ázsiában és Latin-Amerikában értek el. Európában szervesen 4,9 százalékkal nőtt a csoport teljes forgalma. A legjobban a csecsemőtápszerek forgalma nőtt világszerte, szervesen 12,7 százalékkal a harmadik negyedben, átlagosan 15,8 százalékkal az első kilenc hónapban.
Az első félévben a Danone 701 millió eurós adózott eredményt ért el, 5,3 százalékkal többet a tavalyi első félévi 663 milliónál. A profit 15,8 százalékkal nőtt volna, ha a csoport összetétele a tavalyi első félévben is ugyanolyan lett volna, mint most.
Tavaly a Danone 1,302 milliárd eurós adózott eredményt ért el, 9 százalékkal többet a 2006-os 1,194 milliárdnál. A bevétele 3,6 százalékkal – változatlan csoportösszetételre és valutaárfolyamokkal számolva 7,2 százalékkal – 14,579 milliárd euróra bővült 14,073 milliárdról.
A Danone tavaly novemberben zárta egyik versenytársa, a holland Numico megvásárlását 12,3 milliárd euróért. A Danone kínálatát jól bővíti majd a Numico csecsemőtápszer és babaétel üzletága – vélik az elemzők. A Danone tavaly novemberben 5,3 milliárd euróért eladta az aprósütemény, gabonapehely és müzli üzletágát – Latin-Amerikán és Indián kívül – a világ legnagyobb aprósütemény-gyártójának, az amerikai Kraft Foods Inc.-nek, 5,3 milliárd euróért, benne a Győri Keksszel is. Jelenleg a Danone friss tejtermékekkel, ásványvízzel, csecsemőtápokkal és orvosi tápszerekkel foglalkozik.
A Kraft-ügylethez még novemberben a Balaton szelet piaci versenyszabadságának biztosítását is feltételül szabta az Európai Bizottság. Brüsszel hozzájárult, hogy a Kraft Foods megvegye a részleget a Danone-tól, de több feltételt szabott, köztük azt, hogy a cég mondjon le néhány nemzeti márkáról: spanyol, cseh, szlovák, belga ostyás csokoládéfélékről és a magyar csokiról. Az amerikai csoport teljesítette az EU-bizottság előírását, ennek jegyében a Nestlé Hungária Kft. idén áprilisban megvette a Balaton szelet márkát a Kraft Foodstól. A vételárat nem hozták nyilvánosságra.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.