Uniós pénzből kerekedik az M0-ás

Molnár Csaba közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter beszámolt arról, hogy a kormány nagyprojektként benyújtja az Európai Bizottságnak az M0 autópálya déli szektorának 120 milliárd forintba kerülő bővítését. Az M0 első szakaszaként megépült az M1 és az M5 autópályákat összekötő vonal, lényegében egy fél autópálya alépítményére „rászorított” 2×2 sáv. Hiányzik a két pálya közti elválasztó-, és mindkét oldalon a leálló sáv, ezért kell most új hidakat is építeni a Dunán. A szélesítés 20,4 kilométert érint, ennek a munkának része a 770 méter hosszú Hárosi- és az 500 méteres Soroksári Duna-ágon épülő híd. Jelenleg az M5-öt elérő M0-ról az előbbi autópályán kell tovább haladni Szeged felé Gyálig, hogy onnan letérve, a múlt év őszén átadott M0 keleti szektorára hajthasson fel az autós. E kitérő kiküszöbölésére közvetlen összeköttetést kap az M0 déli és a keleti szektora az 51. számú főút és az M5 autópálya között. Ennek a 6 kilométeres új autópályának M51 lesz a jele. A bővítés 2012-re készül el.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.