Nehéz év lesz 2012 a fogyasztói piac számára

Az OKSZ közleményében kifejti, a jelenlegi helyzet alapján valószínű, hogy az év elején zsugorodhat a fogyasztási cikkek piaca, az adóemelések pedig már az év kezdetétől áremelésre kényszerítik a beszállítókat és a kereskedőket. A  fogyasztói piac legnagyobb kérdőjele a nemzetgazdaság egészének helyzete. Az, hogy a vállalkozásoknak gazdasági teljesítményeik alapján milyen béremelésekre lesz erejük a nemzetgazdaság legkülönfélébb területein, hiszen ez jelentheti azt a vásárlóerőt, amely fékezheti a fogyasztói piac zsugorodását. A forint gyenge árfolyama – amely mögött összetett folyamatok húzódnak meg, így a leminősítések és legalább néhány fillérrel a plázastop is – mindenkinek rossz. A szervezet szerint az azonban biztos, hogy az áruházakban az olcsóság lesz az úr. A Központi Statisztikai Hivatal közzétette az októberi vásárlások adatait. A nyers, kiigazítás nélküli adatok szerint 2011. októbere már a hetedik olyan hónap a tízből, amikor nőtt a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához képest. A jelenlegi gazdasági helyzetben eredmény, hogy nem esett vissza a kiskereskedelmi forgalom, ami a többi között annak is köszönhető, hogy a személyi jövedelemadó átalakításából és a nyugdíjpénztári reálhozamokból adódó jövedelem egy részét az áruházakban költik el.

Vélemény, hozzászólás?