Nielsen: értékben nőtt, mennyiségben stagnált az élelmiszer-eladás
A Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport éves forgalma ebben az időszakban meghaladta az 1.350 milliárd forintot. Az értéket tekintve kétszámjegyű növekedést regisztráltak például a tejföl, étolaj, margarin és jégkrém kiskereskedelmi forgalmában. Értékben és mennyiségben is többet adtak el a boltok például húskészítményből, sörből, szénsavas üdítőitalból, táblás csokoládéból és jégkrémből. A különböző bolttípusok közül két csatorna pozíciója javult: a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése 1-1 százalékponttal nőtt, 34, illetve 10 százalékra. Ugyanígy 1-1 százalékponttal csökkent a legnagyobb, 2.500 négyzetméter feletti, továbbá az 51-200 négyzetméteres boltok piacrésze, 30 és 18 százalékra. A közlemény idézi Villányi Ágnest, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetőjét, aki regionális szempontból változatos trendekre hívta fel a figyelmet: az átlagos 5 százalék felett bővült az élelmiszerüzletek bevétele az északnyugati, északkeleti és délnyugati megyékben, 9, 8, illetve 6 százalékkal. Ezzel egy időben a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális régióban az eladások átlag alatt, 2 százalékkal emelkedtek. A délkeleti régió mutatója plusz 4 százalék.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.