Több mint 19 százalékkal csökkent a Zwack adózás előtti eredménye
A társaság – a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján közzétett gyorsjelentése szerint – 20,620 milliárd forint árbevételt ért el üzleti évének első három negyedévében, ami 12,9 százalékkal maradt el az előző év hasonló időszakától. A cég nettó értékesítése 12,802 milliárd forint volt, amely 14,8 százalékkal maradt el a bázistól. Az export árbevétel 1,014 milliárd forintot tett ki, 13,0 százalékkal volt alacsonyabb, mint a tavalyi exportteljesítmény. Az árbevétel csökkenés teljes egészében az amerikai értékesítésből származott, ahol a Zwack likőr felfutása az első kiszállítás után lényegesen lassabb volt a tervezettnél. Az olasz, a román és a szlovák piac volumenében csökkent, amelyet azonban az euró erősödése ellensúlyozott, míg a német piac volumenében is növekedett. A belföldi értékesítésen belül a saját termelésű termékek forgalma 14,3 százalékkal csökkent. A prémium termékek forgalma is körülbelül ilyen mértékben zsugorodott, a kommersz termékeknél viszont csaknem 20 százalékos volt a visszaesés, míg a középáras termékek árbevétel csökkenése tíz százalék alatti volt. A Zwack közlése alapján a harmadik negyedévben enyhe javulás volt tapasztalható a prémium termékek árbevételének alakulásában. Ennél jelentősebben sikerült mérsékelni a prémium termékek volumenének visszaesését, azonban ezt csak a fajlagos értékesítési árak csökkentésével lehetett elérni – emelte ki a vállalat jelentése. A kommersz termékek esetében a normál fogyasztás csökkenés mellett a fekete-piac növekedése hatott negatívan a legális szereplők értékesítési volumenére. A forgalmazott termékek árbevétele 17,7 százalékkal csökkent. Ezen termékkörön belül a Diageo márkák az átlaggal megegyezően, az egyéb import termékek forgalma közel 25 százalékkal, míg a bor portfolió 14 százalékkal csökkent az előző év hasonló időszakához képest. A harmadik negyedév önmagában 14,4 százalékos nettó árbevétel visszaesést hozott. Ez rosszabb ugyan a negyedévre prognosztizált 10 százalék alatti csökkenésnél, de jelentős javulás a második negyedéves 28 százalékos csökkenéshez képest. A társaság beszámolójában úgy vélte, ennek ellenére a teljes üzleti évre várt 3 milliárd forintos adózás előtti eredmény továbbra is reális célkitűzés. Beruházásra eddig 481 millió forintot költött a Zwack Unicum Nyrt. az első három negyedév során. Ennek negyedrészét adják a termékfejlesztésekkel kapcsolatos illetve egyéb marketing jellegű beruházások. Több mint 100 millió forintot fordított a társaság energia-hatékonyság javító beruházásokra, míg a fennmaradó invesztíciók alapvetően pótló illetve infrastrukturális jellegűek voltak és a terveknek megfelelően alakultak.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.