A belföldi piac mellett új piacokat keres a Gallicoop
A Magyarországon jelenleg stabilan piacvezető, 48 százalékos piaci részesedéssel rendelkező vállalat árbevétele 16,9 milliárd forint volt 2010. január-augusztus időszakban, amelyre többek között az értékesített pulykahús mennyiség 11,3 százalékos emelkedése is nagy hatást gyakorolt. A cég a hazai és meglévő exportpozíciók megőrzése mellett nagy figyelmet szentel az új exportpiacoknak, amelynek eredményeként a pulykafeldolgozó export árbevétele közel 21 százalékkal volt több mint 2009 azonos időszakában. Az idén 110 ezer tonna körül lesz az éves pulykavágás, amelyből 37 ezer tonnát várhatóan a Gallicoop fog teljesíteni, és ezzel a legnagyobb hazai termelő marad. A 2009. január-augusztus időszak árbevételéhez (16,7 milliárd forint) viszonyítva az idei év azonos időszakában a Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt. 1,1 százalékkal tovább növelte forgalmát, így 16,9 milliárd forintot könyvelhetett el. A vállalat költségmegtakarításainak köszönhetően az adózás előtti eredmény közel négyszeresére emelkedett. 2010 első nyolc hónapjában az egész hazai baromfitermelés 274 ezer tonna, ezen belül a pulykatermelés 68 ezer tonna volt. Az elmúlt években a baromfifeldolgozók nagy részének folyamatos bezárása is hozzájárulhatott többek között ahhoz, hogy 2009 azonos időszakához képest a teljes hazai baromfitermelés 2,3 százalékkal, ezen belül pedig a pulykatermelés 6,2 százalékkal csökkent. A cég 2010. I-VIII. hóban 25 ezer tonna élőpulyka termeléssel az összes baromfinak 9 százalékát, a pulykatermelésnek pedig 37 százalékát adta, és ezzel a hazai termelők között az első helyet foglalja el. A pulykafeldolgozó az idén augusztus végéig 14,6 ezer tonna pulykahúst értékesített, ami a tavalyi év ugyanezen időszakához viszonyítva 11,3 százalékát emelkedést jelent, és nagymértékben előmozdította a hazai húsértékesítést. Ugyanakkor a vállalat a hazai felvevőpiac mellett fontosnak tartja megőrizni a meglévő exportpiacokat, továbbá több külföldi piacon is megveti lábát. A Gallicoop már 21 éves fennállása óta szállít külföldre is, jelen pillanatban a cég teljes árbevételének 35 százalékát teszi ki az export. Erdélyi István, a Gallicoop Zrt. elnök-vezérigazgatója így fogalmazott: „Legnagyobb felvevőpiacainknak Kínát és Oroszországot szeretnénk megnyerni, ahol az utóbbi években jelentősen megnőtt a pulykahús iránti igény. Oroszországban például a tavalyi 250 tonnás szállítmányt 1.400 tonnára kívánjuk bővíteni. Ezen kívül fontos Európán belül a francia, spanyol, görög, bolgár, valamint ukrán piac is.” A húsexportot tekintve a legjelentősebb árucikk a pulykamell (az export értékének 70 százaléka), és legfontosabb célpiacai Ausztria, az Egyesült Királyság, Hollandia, Olaszország, Svájc és Szlovénia. Ezen országokban az egészségtudatos táplálkozás elterjedésének köszönhetően a zsírszegény, fehérjedús pulykamell iránti kereslet növekszik. A másik szignifikáns exporttermék a pulyka felsőcombfilé (az exportérték 20%-a), ami alapvetően továbbfeldolgozási alapanyag. A piacvezető Gallicoop szerint 2010 első nyolc hónapjának legnagyobb eredménye, hogy a globális pénzügyi és gazdasági válság ellenére jelentősen nőtt a cég belföldi piacrészesedése, és az exportárbevétel is 20,9 százalékkal (volumenben 29 százalékkal) emelkedett a tavalyi azonos időszakhoz képest. Erdélyi István úgy véli, hogy idén is a várhatóan 34 százalékos részesedéssel a legnagyobb hazai termelő lehet a vállalat, hiszen a 110 ezer tonna körüli hazai pulykavágásból a Gallicoop várhatóan 37 ezret fog teljesíteni, továbbá hozzátette, hogy a társaság 2011-ben is hasonlóan jó eredményekre számít.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.