Csökkent a Nestlé nyeresége az erős frank miatt
A Kit Kat csokitól a Nespresso kapszulás kávén át a Maggi leveskockáig termékcsaládok százait gyártó vállalat szerdán kiadott jelentése szerint az adózott nyereség 4,7 milliárd frankra csökkent az egy évvel korábbi 5,45 milliárdról, ami nagyjából megegyezik az elemzők 4,63 milliárd frankot valószínűsítő profitvárakozásával. Az árbevétel 13,8 százalékkal csökkent, 55,34 milliárd frankról 41 milliárdra esett, így nem érte el a Dow Jones 41,6 milliárd frankos elemzői konszenzusát. A frank erősödése mellett a nyersanyagárak rohamos drágulása is gondot okoz. Az idén 30 éves csúcsra emelkedett például a kávé, a kakaó és a cukor ára is, mindennek hatását azonban részben ellensúlyozta a fogyasztói árak emelése. A Nestlé termékek ára az idei első negyedévben 1,5 százalékkal, a második negyedévben 3,8 százalékkal nőtt. A fogyasztói árak emelkedése a vártnál jobb eredményekhez segítette a versenytársak közül az Unilevert és a Kraft Foods-ot, a Danone-nál viszont a drágulás hatására csökkent a tejtermékek forgalma. A Nestlé arra számít, hogy az év egészében a fejlődő piacokon jelentkező keresletnövekedés és a fogyasztói árak emelkedésének hatására az árbevétel szerves alapon – vagyis változatlan vállalatszerkezettel számolva – 5-6 százalékkal nő. Az első félévben a szerves – organikus – alapon számolt árbevétel-növekedés mértéke meghaladta a várakozásokat, 7,5 százalék volt. Tavaly a cég megháromszorozta adózott nyereségét, a profit 34,2 milliárd frankra ugrott az egy évvel korábbi 10,43 milliárdról. Ehhez azonban nagyban hozzájárult hogy eladták a szemápolási cikkeket gyártó Alcon 52 százalékát a Novartisnak. Az árbevétel 1,9 százalékkal 109,72 milliárd frankra emelkedett, az organikus növekedés azonban jóval nagyobb, 6,2 százalék volt, ami meghaladta az elemzői várakozásokat.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.