Kelet-Európa javította a Carlsberg eredményét

A világ negyedik legnagyobb söripari csoportjának üzemi eredménye 788 millió dán koronára (142 millió dollár) nőtt az első negyedben az egy évvel korábbi 388 millióról egyebek mellett a költségtakarékosságnak is köszönhetően. Elemzők 785 millió koronát vártak. Az eredményt javította az is, hogy a Carlsberg tavaly áprilisban megvásárolta brit versenytársának, a Scottish and Newcastle cégnek a felét, beleértve a Baltikát is, amely a vezető sörfőzde a Carlsberg legfontosabb piacán, Oroszországban.
Az egyebek mellett a Tuborg, a Holsten, a Baltika és a Kronenbourg márkákat forgalmazó cégnél szerdán azt közölték, hogy az üzemi profitráta 6,7 százalékra nőtt a tavalyi 4,1 százalékról, Kelet-Európában a ráta 20,1 százalék volt. Az értékesítési árbevétel 11,8 milliárd koronára emelkedett 9,44 milliárdról, elemzők 12,1 milliárdot vártak. Az idén 9 milliárd dán korona üzemi eredményt, és 63 milliárd korona bevételt vára a társaság. A világ harmadik söripari csoportja, a Heineken a múlt hónapban eladásainak csökkenéséről számolt be, a SAB is kevesebbet adott el a vártnál az első negyedben.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.