Majdnem megfeleződött a Unilever nyeresége

A visszaesés nem csupán a világgazdasági recesszió hatása; a profitot a vállalati szerkezetátalakítás költségei is emésztették, a viszonyítási pont pedig igen magasan van, mert a cég 2008 első negyedévében adta el a Boursin márkanevű sajtokat gyártó cégét, ami önmagában 517 millióval dobta meg az eredményt.

A bevétel egy százalékkal csökkent

A bevétel egy százalékkal 9,51 milliárd euróra csökkent. Az árfolyamhatásoktól és a vállalat átalakításainak költségeitől megtisztított adat ugyanakkor 4,8 százalékos pluszt jelez. Az Unilever legnagyobb piacán, Európában viszont még így is 2,1 százalékos bevételcsökkenést mutatott ki a statisztika. „A világ többi részéhez képest Európát erősebben megrázza a globális válság” – áll a cég közleményében, amely szerint az európai fogyasztók egy része az Unilever márkás termékei helyett újabban olcsóbb cikkeket vásárolnak.

Egyre olcsóbban lehet hirdetni

A válság jó oldala, hogy egyre olcsóbban lehet hirdetni. A reklámköltségeket ezért a vártnál alacsonyabb szinten sikerült tartani úgy, hogy közben marketingoffenzíva is indult a húzó márkák népszerűsítésére. Ennek eredményeképpen például a Knorr levesek és a Hellmann,s majonéz forgalma világszerte 2,9 százalékkal növekedett, a fagylaltoké – például a Magnum márkájú termékeké – pedig 4,3 százalékkal megugrott, közölte az Unilever.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.