A kkv-k csupán harmada költ marketingre

Az eredmények elemzéséből kitűnik, hogy azok a mikrovállalkozások és kkv-k, amelyek marketing tevékenységet folytatnak, nagyobb éves forgalomra számíthatnak mint azok, amelyek nem. Az Ipsos Üzleti Klubjának on-line vállalati paneljén – 559 fős mintán – végzett kutatás célja, hogy hiteles képet adjon a mikrovállalkozások és kkv-k marketing aktivitásáról és szokásairól. A mikro-, kis- és közepes vállalkozások marketing tevékenységére vonatkozó adat megdöbbentő az elemzők szerint, mert rámutat, hogy a szektor vállalkozásai még mindig nincsenek tudatában a marketing jelentőségének. Wolf Gábor (képünkön) kkv marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója szerint ugyanakkor ha lassan is, de növekszik a marketing tevékenységet folytató cégek száma. Egy, a Marketing Commando által 2002-ben 1000 fő körében végzett felmérés szerint mindössze a mikrovállalkozások és a kkv-k 18,7 százaléka marketingezett. Ennek tükrében a most mért 32,8 százalék pozitív változás. A kutatásban részt vevő cégek vezetői döntően úgy nyilatkoztak, hogy pénzre lenne szükségük a hiányzó marketing feladatok megoldásához. Eszerint makacsul tartja magát a tévhit, miszerint a marketing költséges – mutatnak rá a kutatók. Wolf Gábor szerint ennek egyik oka a túl elméleti hazai marketingképzés, ami túlnyomóan a nagyvállalatoknak szóló szemléletet tanítja. A mikrovállalkozásoknak és a kkv-knak azonban egyszerű, gyakorlatias marketing eszközökre van szükségük – hangsúlyozza a közlemény.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.