A magyar ásványvizek igazi hungarikumok

„A természetes ásványvíz nemzeti értékünk, évszázadok óta ismert, igazi Hungarikum, amelynek védelmét a közeljövőben kiemelt feladatnak kell tekinteni. Felismerve a magyar ásványvizek jelentőségét az Új Széchenyi terv prioritásként említi az ágazat fejlesztését is,” fejtette ki beszédében az államtitkár. Magyarországon az egy főre jutó ásványvíz-fogyasztás a rendszerváltozás óta évente folyamatosan 20-30 százalékkal növekedett, s mára eléri az évi fejenkénti 110 litert. Az európai fogyasztást tekintve hazánk az erős középmezőnyben szerepel, mert az európai átlag 130 liter/fő/év. Az emelkedés legfőbb oka, hogy az emberek egyre inkább felismerik az egészséges táplálkozás fontosságát, és értékelik az ásványvíz táplálkozás-fiziológiai tulajdonságait. A jelentőségéhez képest mégis kevés szó esik a termékről. Jelenleg 35 gyártó cég uralja a hazai ásványvízpiacot, s a forgalmazott márkák száma megközelíti az ötvenet. Az eseményen lehetőség nyílt a hazai és külföldi szakemberek, piaci szereplők és a jogalkotók közötti párbeszédre. Jelen volt a hazai ásványvizes szakma 70 százaléka, a külföldi előadók között pedig olyan neves szakemberek szerepeltek, mint Hubert Genieys, az európai palackozottvíz-előállítók szövetségének elnöke, illetve Patricia Fosselard, az európai palackozottvíz-előállítók szövetségének titkára. A szakmai egyeztetésen áttekintették a nemzetközi kereskedelmi, fogyasztási és szabályozási trendeket, amelyek egyre több területen érintik a hazai természetes ásványvizek gyártóit is. Fontos feladat ugyanakkor a palackozott vizek és italok elhasznált csomagolóanyagainak újrahasznosítása, valamint a termékdíj szabályozásának módosítása összegezte a konferencia zárásaként az államtitkár a szakmai megbeszélést.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.