A Metro megelőzte a Tescót

A Deloitte legfrissebb felmérése szerint az első helyen – a korábbi évekhez hasonlóan – az amerikai Wal-Mart csoport áll, 2008. évi árbevétele 401 milliárd dollárt tett ki. A második a francia Carrefour 127 milliárd dolláros forgalommal, az immár harmadik Metro 99 milliárd dollár bevételre tett szert 2008-ban. (A felmérésben a 2009. júniussal végződött pénzügyi év értékesítési adatát vették figyelembe). A Deloitte adatai szerint a top 10-ben még másik két német áruházlánc szerepel: a Lidl boltokat üzemeltető Schwarz csoport 79 milliárd dolláros forgalommal, és az Aldi, 66 milliárddal. A többi mind amerikai. Az elemzés kitér arra is, hogy bár a világ nagy kiskereskedelmi láncai 5,5 százalékkal növelték bevételüket, 3,8 ezer milliárd dollárra a 2009 júniussal végződött pénzügyi évben, a 250 legnagyobb cégcsoport többségénél a jövedelmezőség 2,4 százalékra csökkent az előző évi 3,7 százalékról.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.