A pulykapiac több mint felét a Gallicoop uralja

A belföldi pulykahús értékesítésben piacvezető szarvasi cég 2009. első félévben a válság várható hatásai miatt ugyan kis mértékben csökkentette a termelést, mégis 3,1 százalékos árbevétel emelkedést realizált a tavalyi azonos időszakhoz képest. Ezt a növekedést legnagyobb arányban a pulykahús eladások közel 3 százalékos emelkedése befolyásolta. A Gallicoop Zrt. 2009. első félévében 12,74 milliárd forintos árbevételt ért el, amely 3,1 százalékos emelkedést jelent a 2008-as év azonos időszakához képest, amikor 12,35 milliárd forint forgalmat bonyolított.

Megnőtt a külföldi igény

A belföldi húsértékesítéshez nagyban hozzájárult a külföldiek megnövekedett igénye a jó minőségű és elérhető árú magyar termékek iránt (az exporttermékek körében 10-15 százalékos volt az áremelkedés, a belföldi piacon 5-6 százalékos), így a cég továbbra is stabilan tartja piacvezető pozícióját. A Gallicoop hazai piaci részesedése 55 százalék, amelyből kiemelkedik a friss pulykahúsáruk – főleg a mell és felsőcomb – szegmense. A pulykafogyasztás Magyarországon az elmúlt 18 évben megötszöröződött, és a nyári szezon is kedvez a – például a kerti grillezés idején fogyasztott – friss és egészséges húsoknak. A Gallicoop idén az első félévében 10 641 tonna pulykahúst értékesített, amely 2,8 százalékkal többet, mint tavaly január-június között, és amelyhez a forintgyengülés is jelentősen hozzájárult.

Több a hozzáadott érték

A cég húskészítmény értékesítése 2009 első hat hónapjában 3 383 tonna volt, ami megegyezik a 2008. évi időarányos mennyiséggel, de ezen belül enyhe átrendeződés tapasztalható a legmagasabb feldolgozottsági szintet jelentő szeletelt-csomagolt húskészítmények javára. Erdélyi István, a Gallicoop vezérigazgatója elmondta: „Az általános válság és a csökkent kiskereskedelmi eladások nem kedveznek a húsiparnak, így nekünk sem, de feltártuk és mozgósítottuk belső tartalékainkat és kompenzáltuk a gazdaság bennünket érintő negatív hatásait. Ami a számokat illeti, a második fél évre vonatkozó terveinket várhatóan tartani tudjuk, hiszen még előttünk áll a szeptember-december közötti nagy pulykaszezon. A tavalyi éves árbevételünk 25 milliárd forint volt, és a forint árfolyamtól függően idén is hasonló forgalmat várunk.”

A cégről:

A Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt. (www.gallicoop.hu) a baromfiipar meghatározó résztvevőjeként Magyarország piacvezető pulykafeldolgozó vállalata. 1989-es megalakulása óta folyamatosan növeli pénzügyi és szakmai eredményeit, 2008-ban nettó értékesítési árbevétele meghaladta a 25 milliárd forintot. A többszörösen díjnyertes Gallicoop (pl. Kerékpáros Munkahely Díj, Szívbarát Munkahely Díj) zöldmezős beruházásának célja a zárt rendszerben megvalósítható pulykatenyésztés megszervezése, az ehhez szükséges alapanyag biztosítása, illetve a feldolgozás, a húskészítmény-előállítás és az értékesítés megvalósítása volt. Ma a cég többségi (85 százalék) magyar tulajdonú zártkörűen működő részvénytársaság.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.