A sajátmárkás termékek forgalma 300 milliárd volt tavaly

A cég legfrissebb felméréséből kiderül, hogy az élelmiszerek teljes bolti forgalmából 21 százalékról 23-ra emelkedett a kereskedelmi márkák részaránya 2009-ben az előző évhez képest. Háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál minden hatodik – több mint 50 milliárd – forint kereskedelmi márkás termékekért került a pénztárakba – állapítja meg a Nielsen 60 termékkategória bolti eladása alapján. A diszkontok – forintban mért – élelmiszer-forgalmából 54 százalékra nőtt a saját márkás termékeit részaránya, míg a háztartási vegyiárunál és a kozmetikumoknál 56 százalékra. Különösen az állateledel és a háztartási papíráru vásárlói részesítik előnyben a kereskedelmi márkákat, amelyekre értékben a kategória forgalmából 49, illetve 44 százalék jutott tavaly. Utánuk következnek a babaápolási cikkek 34 százalékos, a mélyhűtött élelmiszerek 36, és a reggeli cereáliák 33 százalékos részaránnyal. Mennyiségben még nagyobb a kereskedelmi márkák piaci részesedése, mivel viszonylag olcsók: 49 százalékot vittek el a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok teljes bolti forgalmából tavaly, 3 százalékponttal többet, mint egy évvel korábban. Az élelmiszereknél a mutató 28-ról 30 százalékra nőtt. A láncok saját márkái jelentős szerepet játszanak a vásárlók választásaiban. A megkérdezett fogyasztók csaknem 80 százaléka összehasonlítja a kereskedelmi márkák és a vezető gyártói márkák árait, mielőtt eldönti, hogy melyiket veszi meg. A válaszadók 65 százaléka általában úgy gondolja, hogy minél színvonalasabb egy üzlet, annál jobb a saját márkás terméke. A megkérdezettek csaknem 60 százaléka szerint pedig a kereskedelmi márkák minősége általában ugyanolyan jó, mint a vezető márkáké, és csaknem hasonló arányban értenek egyet azzal, hogy a kereskedelmi márkák csomagolása legalább olyan jól néz ki, mint a gyártói márkáké.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.