A tészta átlagára enyhén csökkent tavaly

Egy kilogramm száraztészta mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 509 forint volt, 2008. decembere és 2009. novembere között. Ez 6 forinttal kevesebb, mint egy évvel korábban. A csökkenést elsősorban azzal magyarázza a piackutató, hogy 2008-ban kiugróan nőtt a száraztészta alapanyagának ára, majd tavaly stabilizálódott. Az alacsonyabb átlagár további oka, hogy növekszik a kereslet a jellemzően olcsóbb kereskedelmi márkák iránt. A száraztészta éves kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 26 milliárd forintot 2008. decembere és 2009. novembere között, csakúgy, mint egy évvel korábban. A bolti eladás ebből az áruféleségből stabilan 52 ezer tonna felett van éves szinten. A legnépszerűbbek a négytojásos tészták, amelyek a forgalom majdnem felét teszik ki, mind értékben, mind mennyiségben. Érzékelhetően nőtt – a Nielsen adatai alapján – a nyolctojásos termékek forgalma, értékben 25-ről 27 százalékra egyik évről a másikra. A növekedést a szakemberek főként a kereskedelmi márkás termékek terjedésének tulajdonítják. A láncok saját márkás tésztáinak értékben mért részaránya 27 százalékról 34-re emelkedett a mérési időszak alatt. A vásárlási szokások változását jelzi továbbá, hogy a főleg diszkontok és szupermarketek piaci részesedése 30-ról 33 százalékra nőtt, 2008. december-2009. novemberben, a mennyiséget tekintve. Figyelemre méltó a hagyományos üzletek átlagon felüli részaránya a tészta bolti eladásából. Az 51-400 négyzetméteres üzletek mennyiségben is, értékben is tudták tartani 31, illetve 34 százalékos részarányukat, egyik évről a másikra. Az 50 négyzetméteres és kisebb boltok viszont számottevően veszítettek fontosságukból. A tészta az egyik legkedveltebb élelmiszer Magyarországon. A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória – értékben mért – forgalom szerinti ranglistáján a tizenegyedik helyen áll.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.