A tonhalfogyasztásnak nem árt a válság Európában

A Fülöp-szigeteki Alliance Tuna International, Inc. tonhalkonzervgyár hétfőn 3,21 millió dolláros adózott eredményt jelentett tavalyról, ez 40 százalékkal több a 2007-esnél. A cég bevétele 22 százalékkal 51,6 millió dollárra emelkedett, miközben 34 százalékkal emelték áraikat. Ez arra vall, hogy tavaly összességében kisebb mennyiséget értékesítettek, mint 2007-ben, de ezt bőven ellensúlyozta az áremelés. Csakúgy, mint korábban, tavaly is Európa volt a cég legnagyobb piaca, itt 72 százalékra növelte piaci részarányát a 2007-es 56 százalékról. Ráadásul Európában az értékesítés 59 százalékkal nőtt, vagyis mennyiségi növekedés is volt. Észak-Amerikában viszont csökkent az értékesítés és a piaci részarány, 13 százalékra 35 százalékról. „Társaságunk észak-amerikai vevői érzékenyebbek az árakra”, állapították meg a világ több mint 50 országába exportáló Alliance Tuna International, Inc. éves beszámolójának szerzői.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.