Az égetett szeszek forgalma 70 milliárd forint

Eszerint mind értékben, mind mennyiségben két italfajta bolti eladása nőtt, az előző mért időszakhoz képest: a vodka 8 és 2, valamint a gin 15, illetve 9 százalékkal. Tartalmazza a cég kiskereskedelmi indexe. A eladásokat tekintve legnagyobb, 10 milliárd forintot meghaladó bolti forgalmat három termékcsoport ért el: a bitter, a keserű ital, a pálinka és a vodka. A bitter 15 milliárd feletti kiskereskedelmi eladása értékben 1 százalékkal emelkedett, míg mennyiségben 1 százalékkal csökkent 2008 decembere és 2009 novembere között az egy évvel korábbi időszakhoz képest. A pálinka és pálinka jellegű italok éves piaca megközelíti a 15 milliárd forintot. Értékben 1 százalékkal nőtt a bolti eladásuk, mennyiségben viszont 8 százalékkal csökkent. A vodka forgalma meghaladta a 11 milliárd forintot. A közepes árszínvonalú szegmens részesedése 45-ről 47 százalékra emelkedett, a prémiumé pedig 9-ről 10-re. Csökkent viszont a kommersz részaránya, 46-ról 43 százalékra. A brandy bolti eladása értékben 7, mennyiségben 11 százalékkal csökkent. Az éves piac még meghaladja a 9 milliárd forintot. A whisky 7 és a likőr 6 milliárd feletti éves forgalma értékben 3, illetve 13 százalékkal lett kisebb, egyik évről a másikra. Mennyiséget tekintve a változás 12, illetve 15 százalékos csökkenés. A rum 4 milliárdot meghaladó éves forgalma szintén csökkent, 2 százalékkal. Mennyiséget tekintve a csökkenés mértéke 8 százalék. A vermut éves bolti eladása 3 milliárd forint felett mozog. Értékben 8, míg mennyiségben 14 százalékos esést regisztrált a Nielsen. A gin éves forgalma, a nagyarányú növekedés következtében meghaladja az 5 milliárd forintot a vizsgált időszakban – tartalmazza a Nielsen piackutató vállalat összegzése.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.