Csökkent a Carrefour negyedéves bevétele

Csökkent a Carrefour francia kiskereskedelmi lánc negyedéves bevétele 2013 októbere és decembere között. A Carrefour utolsó negyedéves bevétele 22,2 milliárd volt 2013-ban szemben 2012 utolsó negyedévének 22,85 milliárdos bevételével. A bevétel nagyjából 3 százalékos csökkenését árfolyam ingadozások okozták, ha ezt a hatást kiszűrik, akkor 3,2 százalékos növekedés lehetett volna. 2013 egészében 84,2 milliárd euró bevétele volt a francia kiskereskedelmi láncnak, kicsit kevesebb, mint a 2012-es 86,56 milliárd eurós bevétel. A Carrefour a brit Tescóval áll harcban a világ második legnagyobb kiskereskedelmi cégének címéért, ugyanis mindkét vállalatot megelőzi az amerikai Wal-Mart. A Carrefour összességében elégedett volt az utolsó negyedéves teljesítményével. Jó negyedévük volt a hazai, francia piacukon, ahol 2007 óta a legnagyobb negyedéves növekedést sikerült elérniük. A cég növelte eladásait második és harmadik legnagyobb piacán, Brazíliában és Spanyolországban is. A kínai eladások növekedése viszont csalódást keltő volt, csak 1,4 százalékos bővülést mértek. A cég külön teszi közzé éves nyereségéről és bevételéről szóló adatokat. Piaci elemzők 2,19 milliárd eurós éves profitot várnak, és a Carrefour szerint számukra „megfelel” ez a becslés. A piaci befektetők azonban nem olyan magabiztosak, mint a cég. A Carrefour részvényárfolyama közel 1,5 százalékos mínuszban kezdett csütörtökön a párizsi tőzsdén.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.