Csökkent az ára és nőtt a forgalma a joghurtnak

Adataik szerint a vizsgált időszakban több mint 35 milliárd forintért adtak el joghurtot, így értékben 3 százalékkal bővült a piac. A gyümölcsjoghurt 29 milliárd forint feletti bolti eladásával a piackutató által mért élelmiszerek forgalom szerinti rangsorában a tizenegyedik, megelőzve például a tejfölt, a sós „rágcsálnivalót” és a tésztát. A joghurtfogyasztást növelte, hogy a magyar kínálatban 90 új termék jelent meg az elmúlt évben, ezzel bővült az olcsóbb cikkek választéka, és terjednek a kereskedelmi márkák is. A gyümölcsjoghurtból a kiskereskedelemben négy és félszer annyit adtak el, mint a natúrból: utóbbiból az éves értékesített mennyiség közel 12 ezer tonna volt, míg a gyümölcsjoghurtból meghaladja az 55 ezer tonnát. Gyümölcsjoghurtból az eladott mennyiségből, egyik évről a másikra 72 százalékról 76-ra emelkedett a legkisebb, 0-200 gramm közti szegmens részaránya. A kis kiszerelésű termékek növekedését az mozgatja, hogy bővült az úgynevezett multipack termékek kínálata: javarészt négy vagy nyolc cikkelemet csomagolnak egybe. 2008 szeptembere és 2009 augusztusa között csökkent a joghurtok ára az olcsóbb, márkázott termékek forgalmának növekedése miatt. Míg egy kilogramm gyümölcsjoghurt 2007 július-augusztusban átlagosan 504 forintba került, rá egy évre pedig 536-ba, addig idén csak 518 forintba. A natúr joghurt átlagára a 2007 július-augusztusi, kilogrammonként 470 forintról egy év alatt 550-re ugrott, míg az idei hasonló periódusban 522 forintot regisztrált a Nielsen. A joghurtok jellemző eladáshelye a modern, 400 négyzetméteresnél nagyobb bolttípus. A főleg diszkontot és szupermarketet magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres és a 2.500 négyzetméternél nagyobb hipermarketre jut a mennyiségi eladások 77 százaléka natúr, és 71 százaléka gyümölcsjoghurtból. A tendencia mindkét termékcsoportban növekedést mutat a nagyobb üzletek irányában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.