Decemberben nem sokat vásároltak a Metrónál

A csoport közlése szerint a bevétel mindössze 1,6 százalékkal nőtt 19,7 milliárd euróra az október-december közötti időszakban, amikor a kereskedelmi láncok hagyományosan éves bevételük és profitjuk oroszlánrészét könyvelhetik el. Elemzők 4,2 százalékos növekedésre számítottak a negyedik negyedévben, 20,24 milliárd euróra. Az év egészében a bevétel 2,6 százalékkal nőtt, 67,3 milliárd euróra, miközben a várakozások 3,4 százalékos növekedésről és 67,76 milliárd euróról szóltak. Mindez azonban nem érinti a társaság profitját, Eckhard Cordes (képünkön) vezérigazgató változatlanul arra számít, hogy az üzemi eredmény 2,3 milliárd eurót tett ki 2010-ben. A Metro legfőbb versenytársai – például a Tesco, vagy a Carrefour – csütörtökön számolnak tavalyi eredményeikről. Eddig már sok neves európai üzletlánc panaszkodott arról, hogy a karácsonyi szezon nem úgy sikerült, mint ahogy szerették volna.

Vélemény, hozzászólás?