Felemás helyzet a borászatban a válság miatt

Ehhez Varga Péter, a pincészet tulajdonosa hozzátette: a kisebb és közepes borászatok jobban megsínylik a gazdasági válságot, mint a nagyobb pincészetek. A nagyobb vállalkozásoknak ugyanis nagyobb a mozgásterük, nagyobb anyagi tartalékokkal, és nagyobb innovációs lehetőségekkel rendelkeznek.

A szőlő felvásárlási ára 30-40 százalékkal alacsonyabb

Bár a kisebb cégek közül is vannak, amelyek az invesztícióban, a fejlesztésben látják a kiút egyik lehetőségét – erősítette meg Juhász Attila, az egri borvidéken működő Juhászvin Pincészet tulajdonosa. A Juhászvin árbevétele ugyanis az idén, váratóan a tavalyinak a felére csökken a válság miatt. Ebben az évben a cég mintegy 120 millió forintos bevétellel számol, szemben a tavalyi mintegy 240 millió forinttal. A technológiai fejlesztést ugyanakkor nem akarják elhanyagolni, tartalékaikból korszerűsítik a pincészetet, hogy a válság után legyen „honnan elindulni” – mondta a tulajdonos. Juhász Attila nagy gondnak nevezte, hogy a szőlő felvásárlási ára 30-40 százalékkal alacsonyabb, mint a múlt évben. Azaz a fehér szőlő kilójáért 35, a vörös szőlőért pedig 50 forintot adnak átlagosan A pincékben pedig a töltöttség mértéke 50-60 százalékos, ami azt jelenti, hogy nincs kereslet a bor iránt.

Megérte a marketing

Ez utóbbi tényt megerősítette Varga Péter is, aki úgy fogalmazott, hogy cége csak mások rovására tudja piaci pozícióit megőrizni. Hozzátette: ha a korábbi években nem fejlesztettek volna, és nem költenének többet marketingre, úgy most a Varga Pincészetnél is 20 százalékos visszaeséssel kellene szembe nézni a válság hatására. Varga Bálint elmondta: tavaly a cég árbevétele mintegy 2,5 milliárd forint körül mozgott, ami megegyezett az előző évivel. Az idén úgy számolnak, hogy a bevétel közelebb lesz a 3 milliárd forinthoz, a tavalyi mennyiség megtartása mellett. A Varga Pincészet évente mintegy 11 millió palackot értékesít.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.