Fogyasztóvédelmi vizsgálat a pénzügyi intézményeknél

A PSZÁF a vizsgálat során azt ellenőrzi fokozottan, hogy a pénzügyi intézmények az általuk előre meghirdetett kondíciók és árak szerint nyújtják-e szolgáltatásaikat lakossági ügyfeleiknek, s hogy az árak feltüntetése és felszámítása megfelel-e a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény előírásainak. Azt is áttekinti a felügyelet, hogy a vizsgált periódusban – 2010. június 30. és december 31. között – az érintett pénzügyi szervezetek milyen módon és mértékben hajtanak végre változtatásokat az általuk kínált termékek és szolgáltatások árában. A tendenciákról, a vizsgálat során szerzett tapasztalatokról a felügyelet folyamatosan tájékoztatja a közvéleményt. A témavizsgálat az érintett intézmények valamennyi tipikus, a lakosság számára kínált konstrukciójára kiterjed. Így górcső alá veszi a bankok, szövetkezeti hitelintézetek folyószámláit, bankkártyáit, betét- és hiteltermékeit, a pénzügyi vállalkozások hitelkonstrukcióit, a biztosítók élet- és nem-életbiztosítási kötvényeit, a befektetési alapkezelők és szolgáltatók esetében az értékpapírok adásvételéhez, tartós befektetési számla vezetéséhez, és további termékeikhez kapcsolódó szolgáltatásokat. Az intézményeknél várható további helyszíni vizsgálatok elindítását befolyásolhatja az is, hogy a felügyelet panaszkezelési és ügyfélszolgálati területeire érkeznek-e – és ha igen, akkor milyen – ügyfélpanaszok egy-egy intézménnyel szemben, annak díjai, költségei, kamatai kiszabásával, megemelésével, bevezetésével kapcsolatban – közölte a PSZÁF.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.