Hat százalékkal növelte bevételeit a SABMiller a harmadik negyedévben
Az előzetes, egyelőre a tényleges számadatokat nélkülöző forgalmi jelentés szerint – az Anheuser-Busch InBev NV után - a világ második legnagyobb sörgyártója a negyedévben 3 százalékkal növelte az eladott sör, és 5 százalékkal az üdítőital mennyiségét. Elsősorban a felzárkózó piaci eladások segítették a céget vártnál jobb eredmények elérésében. Üzleti év első kilenc hónapjában a SABMiller 2 százalékkal több sört, és 3 százalékkal több üdítőitalt értékesített az egy évvel korábbinál. Európában a harmadik negyedévben a sörértékesítés az egy évvel korábbival megegyező volt, miközben kelet- és közép-európai piacain általában csökkentek az eladások. Ukrajnában ugyanakkor a javuló gazdasági helyzetben jelentősen több sört adott el a SABMiller. A cég termékportfóliójába több mint 200 sörmárka tartozik, köztük a magyar Arany Ászok, a Dreher és a Kőbányai. A társaság a 2009/2010-es üzleti évben 213 millió hektoliter sört értékesített, kamat-, adófizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) pedig az előző évinél 6 százalékkal több, 4,381 milliárd dollár volt.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.